اخباراخبار و مقالات وکالتمقالات وکیل خوب

با کم و زیاد شدن مساحت ملک چه باید کرد؟ – تعریف مشاع و مفرور

اگر ملک خریداری شده مساحت مورد نظر را نداشته باشد | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد

با کم و زیاد شدن مساحت ملک چه باید کرد؟

(با کم و زیاد شدن مساحت ملک چه باید کرد؟ وکیل خوب در مشهد 09152491040) برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل ملک در مشهد – وکیل حقوقی در مشهد با شماره 09152491040 در تماس باشید.

✅توجه داشته باشید اگر ملکی به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده باشد و بعد معلوم شود که کمتر از آن مقدار است، مشتری حق فسخ معامله را خواهد داشت.اما

✅در فرضی که ملک موضوع مبایعه‌نامه به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده، چنانچه شرط مقدار به عنوان وصف ملک مورد تراضی قرار گرفته، ولی ثمن برای کل مبیع بدون توجه به بهای هر جزء از مساحت معین شده باشد و بعد معلوم شود که مساحت ملک کمتر است، با توجه به ماده ۳۵۵ قانون مدنی، مشتری فقط حق فسخ دارد، مگر اینکه طرفین به محاسبه نقیصه تراضی کنند.

✅ولی چنانچه ثمن معامله بر اساس متراژ مورد توافق قرار گرفته یعنی هر جزء از مبیع در مقابل جزء معینی از ثمن قرار دارد، در این فرض خریدار می‌تواند دعوی مستقل مطالبه و استرداد مبالغ اضافه پرداختی ثمن را با توجه به مقدار کسری متراژ اقامه کند.(با کم و زیاد شدن مساحت ملک چه باید کرد؟ وکیل خوب در مشهد 09152491040)

 


تعریف مشاع و مفرور | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل دادگستری در مشهدتعریف مشاع و مفروز -ارتباط با بهترین وکیل در مشهد 09152491040

 اصطلاح مفروز در برابر مشاع زمانی به کار می رود که از نظر مقررات ثبتی،قصد جداکردن یک قسمت از سهم مالکیت یکی از شرکاء از سهم سایر شرکاء در ملک معین مطرح باشد.یعنی اگر چند نفر هر کدام مقدار مشاعی از ملک را مالک باشند و بخواهند سهم خود را مفروز کنند تا مستقلاً از ملک خود بهره برداری کنند،باید آن ملک به نسبت سهم مشاعی مالکان میان آنان افراز شود.

 منظور از مشاع (یا ملک مشاع) ملکی است که میان چند نفر مشترک باشد و در قبال ملک مفروز استعمال می شود.

 منظور از مفروز ملکی است که بعد از اشاعه به صورت چند سهم جداگانه درآمده و میان شرکا تقسیم شده باشد.

 ممکن است دو یا چند نفر ملکی را به شرکت مالک باشند بدون اینکه سهم هر کدام از آنان از نظر حدود و مشخصات مشخص باشد این ملک مشاع بین مالکین است و اگر مالکین با تراضی هم، قسمت مجزا و معلومی را برای هر یک از شرکاء مشخص و تصرف کردند، یعنی در ازای سهم مشاعی قسمت معین از ملک را اختصاص به مالک معین دادند،سهم هر یک را مفروز می نامیم.

ارتباط با ما از طریق اینستاگرام

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا