مقالات بهترین وکیلوکیلوکیل پایه یکوکیل دیهوکیل طلاق

اطلاعات اقسام عقود و ایقاعات 2

(وکیل طلاق در مشهد)توضیح اقسام عقود و ایقاعات 2

د-رضایی و تشریفاتی

عقد رضایی؛
عقدی است که به صرف توافق دو قصد و بدون تشریفات خاصی از لفظ خاص یا تنظیم سند به وجود آید.مانند استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی با استادن در ایستگاه اتوبوس و این عقد تابع هیچ تشریفاتی نبوده و جه بسا طرفین بدون صحبت کردن با یک دیگر نسبت به انجام معامله اقدام نمایند.

ه-عقد لازم و جایز

عقد لازم عقد غیر قابل گسستنی است که هیچ یک از طرفین حق بهم زدن آن را ندارد و با فوت و جنون و سفه هر یک از طرفین از بین نمی رود.
بنابراین اثار و تبعات این عقد برای وراث و قائم مقام قانونی ایشان قابل اجرا خواهد بود،مگر در موراد استثنایی مانند تراضی طرفین
عقد جایز عقدی است که هر یک از طرفین بتواند هر وقت بخواهد ان را فسخ کند.

 

ایقاعات

ایقاع نوعی عمل حقوقی است که فقط با اراده یک نفر انجام می شود و برخلاف عقد یا قرارداد به توافق دو یا چند اراده نیاز ندارد.مهمترین انواع ایقاع طلاق و رجوع به شوهر می باشد.
همانطور که بحث شد،در عقود شاهر رابطه ای دو طرفه هستیم به نحوی که یک طرف خریدار و یک طرف فروشنده قراردارد یا این که یک طرف صلح می کند و طرف مقابل قبول میکند.هم چنین مواردی مانند قرض،رهن،صلح،ضمان،حواله،کفالت،ودیعه،عاریه،وکالت،سبق و رمایه،جعاله،شرکت، نکاح را نیز شامل می شود.

لیکن ایقاعات روباط حقوقی و همچنین روابط مالی هستند که به شکل یک طرفه صورت می پذیرد،به این نحو که فردی داوطلبانه از حق خود صرف نظر میکند و اجازه تصرف در اموالش را صادر میکند،مانند وقف که به صرت یک طرفه است و صرفا به این مسئله نیاز دارد که صاحل مال این عمل را صورت دهد.
همچنین نکاح را عقد و طلاق را ایقاع می گویند،یا قرض دادن و قرض گرفتن که نوعی عقد تلقی می شود،چنانچه قرض دهنده بدهکار را از دین ابراء نماید یعنی طرف خود را بری الذمه کند،این عمل را ایقاع نامند.به علاوه وصیت تملیکی(یعنی مالی پس از فوت موصی به مالکیت موصی له در آید)و نیز طلاق جزو ایقاعات است.

 

سوال های حقوقی خود را از بهترین وکیل در مشهد بپرسید.09152491040

 

مرجع وکالت در مشهد کجاست؟

موسسه حقوقی دادپلاس با ارائه بهترین راه حل های وکالت برای مشکلات حقوقی شما در هر زمینه ای در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

 

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا