خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

ارث بردن زن حتی در طلاق

ارث بردن زن از مرد در طلاق | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد

ارث بردن زن حتی در طلاق – وکیل طلاق مشهد

ارث بردن زن حتی در طلاق :اگر شوهر، زن خود را به صورت رجعی (طلاقی که به طور معمول انجام می یابد)مطلقه کرده و در زمان عده فوت کند،

زن از اموال شوهر ارث خواهد برد ؛ ولی اگر فوت شوهر بعد از انقضای مدت عده بوده یا طلاق بائن باشد یعنی این که طلاقی که قبل از نزدیکی بوده یا طلاق زن یائسه ، طلاق خلع و مبارات (مهرم حلال، جانم آزاد) یا همان سه طلاقه باشد ، دیگر زن از مرد در صورت فوت ، هیچ ارثی نمی برد . ماده 943 قانون مدنی این امر را ابراز داشته است. ( ارتباط با وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی مشهد – وکیل مشهد با شماره 09152491040)

ناگفته نماند که در ماده 944 همین قانون آمده؛ اگر شوهر در حال این که به مرضی مبتلا است زن را طلاق دهد و در ظرف یک سال از تاریخ طلاق به علت همان مریضی فوت کند ، زن از او ارث می برد

حتی اگر طلاق به صورت بائن باشد به شرط آن که زن در طول این یک سال شوهر نکرده باشد. ( ارتباط با وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی مشهد – وکیل مشهد با شماره 09152491040 – اینستاگرام ما = کلیک کنید)

 

طلاق غیابی  | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل پایه یک در مشهد

طلاق غیابی – وکیل طلاق توافقی در مشهد

اگر دادخواست طلاق از طرف خانوم باشد و دلیل موجه طلاق را هم داشته باشد و شوهر با وجود ابلاغ، در دادگاه حاضر نشود و لایحه هم  نفرستد و ابلاغیه دادگاه هم به شوهر داده نشده باشد دادگاه رأی طلاق غیابی صادر می‌کند.

هرگاه شوهر چهارسال تمام غایب باشد و هیچ خبری ازش نباشد . ( ارتباط با وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی مشهد – وکیل مشهد با شماره 09152491040)

یکی دیگر از شرایطی که زن میتواند غیابی طلاق بگیرد ندادن نفقه توسط شوهر در طول ۶ ماه هست ، حتی اگر خودداری شوهر از دادن نفقه به خاطر فقر باشد.

زن میتواند برای رهایی از زندگی سخت و تحمل‌ناپذیر درخواست طلاق دهد و در صورت اثبات عُسر و حَرَج خود و احراز این شرایط توسط دادگاه، دادگاه رأی به طلاق میدهد.

( ارتباط با وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی مشهد – وکیل مشهد با شماره 09152491040)

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا