خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

اثبات سوء رفتار شوهر نسبت به زن

اثبات سوء رفتار شوهر نسبت به زن

 

سوء رفتار شوهر نسبت به زن | بهترین وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد

 آیا میدانید سوء رفتار در مقابل حسن معاشرت است که مورد تاکید قانونگذار در ماده ۱۱۰۳قانون مدنی است.؟اثابت سوء رفتار شوهر نسبت به زن یعنی چه ؟

آزارهای جسمی و روحی به نحوی که عرفا غیرقابل تحمل باشد از مصادیق  سوءرفتار است و تشخیص آن به نظر دادگاه است و هر یک از آنها باید با دلائل شرعی و قانونی به دادگاه ارائه شود و صرف ادعا پذیرفته نیست.

(اثبات سوء رفتار شوهر نسبت به زن ) بند۲شروط ضمن‏العقد مندرج در سند نكاحيه (چنانچه زوجين آن را امضا كرده باشند) استناد كند كه در صورت «سوء رفتار و يا سوء معاشرت زوج به حدّي كه ادامه زندگي را براي زوجه غير قابل تحمل نمايد» زن مجوز طلاق خواهد داشت (شروط مذكور توسط شوراي عالي قضايي طي مصوبه «34823/1 ـ 19/7/61» و «31823/1 ـ 28/6/62» به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ابلاغ گرديد كه در دفترچه‏ هاي نكاحيه درج شود و كليه سردفتران هنگام انعقاد عقد نكاح مي‏بايست آن شرايط را براي طرفين عقد كاملاً توضيح داده و روشن نمايند).

و اين شرط مبتني بر فقه اماميه است كه تقاضاي طلاق از سوي زن را به لحاظ عدم رعايت حقوق واجبه وي كه سوء رفتار و سوء معاشرت زوج از مصاديق آن است از موجبات طلاق مي‏داند.

زيرا از تكاليف زوجين نسبت به يكديگر حسن معاشرت مي‏باشد و ماده ۱۱۰۳قانون مدني در اين زمينه تصريح دارد كه: «زن و شوهر مكلّف به حسن معاشرت با يكديگرند».

مسلم است كه صميميت و سازش و خوش‏رفتاري از سوي زوجين حسن معاشرت است و نزاع و كتك ‏كاري توسط آنها، سوء معاشرت محسوب مي‏گردد.

ارتباط با بهترین وکیل در مشهدوکیل طلاق در مشهد وکیل طلاق توافقی در مشهد با شماره گیری 09152491040

ارتباط با ما از طریق صفحه های مجازی دیگر

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا