خانوادهمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیل

در چه صورت زوجین بعد از طلاق نیز از یکدیگر ارث می برند؟ – ارث بعد از طلاق

 در چه صورت زوجین بعد از طلاق نیز از یکدیگر ارث می برند؟ | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل طلاق در مشهد
در چه صورت زوجین بعد از طلاق نیز از یکدیگر ارث می برند؟ارث بعد از طلاق
با توجه به استناد ماده ۱۱۲۰ قانون مدنی : در اثر طلاق نکاح (ازدواج) منحل میشود و از این پس رابطه همسری بین زن و مرد از بین می رود و بعد از پایان مدت عده طلاق حقوق حقوق و تکالیف زوجین نسبت به یکدیگر پایان می پذیرد آثار طلاق بسته به اینکه طلاق بائن است یا رجعی متفاوت است 

طلاق بر دو قسم است : طلاق بائن و رجعی که هر کدام از این دو طلاق آثار مختلفی نیز دارند در طلاق بائن برای شوهر حق رجوع نیست. اما در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع است 

قانون گذار عده را اینگونه معنا کرده است که: عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که نکاح او منحل نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند و این عده را زن باید پس از طلاق رجعی و فوت همسر نگاه دارد . زن و مرد همچنان زن و شوهر به شمار می روند بند ۲ ماده ۸ قانون امور حسبی در این خصوص بیان میدارد :

زوجه ای که در عده طلاق رجعی است در حکم زوجه است 

 

 

ملک مشاع چیست و چگونه به فروش می‌رود؟

ملک مشاع چیست و چگونه به فروش می رسد؟ | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد


ملک مشاع چیست ؟ ملک مشاع یا ملک مشترک به ملکی گفته می‌شود که بیش از یک مالک دارد.

بر اساس تعاریف قانونی مالکیت در این املاک برای هریک از مالکان مشترک است یعنی هرمالک در تمام اجزاء ملک حق دخل و تصرف دارد.

در مورد این املاک قانون سهم هر یک ازشرکا و صاحبان را مشخص کرده است، اما محدوده جغرافیایی متمایزی و خاصی در این نوع املاک مشخص نشده و همین موضوع می‌تواند تبعات حقوقی زیادی داشته باشد.

از جمله تبعات حقوقی که میتواند داشته باشد این است که هر یک از مالکان ملک مشاع درهر نقطه از ملک خود می‌تواند به نسبت سهم ،ادعای مالکیت کند.

برای فروش ملک مشاع باید به نکات مهمی توجه داشت، از جمله : در مورد ملک، پلاک، زمین، مستغلات تصمیم و حکم قطعی مراجع صلاحیت دار اعم از اداره ثبت و طریق دادگاه صلاحیت دارد و باید گواهی مبنی برغیرقابل افراز بودن ملک صادر شود.

البته دقت داشته باشید که هریک از شریکان می‌توانند به تنهایی درخواست فروش ملک مشاع را داشته باشند و این ملک می‌تواند از طریق مزایده به فروش برسد و درمزایده کارشناس ارزش پایه‌ای برای ملک تعیین می‌کند و برنده مزایده کسی است که بالاترین پیشنهاد را بدهد.

در خلال فروش باید توجه داشت که نبود شرکا یا شخص ثالث درجلسه مزایده مانع از انجام مزایده نخواهد بود و شخصی که درخواست فروش دارد خودش هم می‌تواند ملک را خریداری نماید.

 

مطالب مرتبط :

  وکیل طلاق درمشهد و نمونه رای تحویل فرزند
(وکیل طلاق در مشهد)اطلاعات اقسام عقود و ایقاعات ۲
وصول چک از طریق اجرای ثبت با وکیل طلاق در مشهد

 

ارتباط با بهترین وکیل در مشهدوکیل مشهدبهترین وکیل مشهدوکیل دادگستری مشهدوکیل دادگستری در مشهد با شماره گیری 09152491040

ارتباط با ما از طریق اینستاگرام

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا