قراردادهامطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

بررسی تطبیقی حمایت های حقوقی از کودکان در آمریکا

بررسی تطبیقی حمایت های حقوقی از کودکان در آمریکا

{برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.وکیل طلاق در مشهد 09152491040}

پس از آن که دولت سومالی کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را تصویب کرد آمریکا تبدیل به تنها کشور جهان شده که هنوز این کنوانسیون را که هدفش حفاظت از آسیب پذیر ترین انسان های جهان است،تصویب نکرده است.

به نقل از ایسنا،این کنوانسیون 25 سال پیش در سپتامبر 1990 اجرایی شد

و از آن زمان تا کنون 196 کشور طرق اعلام کمیته حقوق بشر سازمان ملل به این معاهده به عنوان ” یک معاهده حقوق بشر بین المللی که بیشترین میزان تصویب را داشته ” پیوسته اند.حقیقت شگفت انگیز این است که آمریکا تنها عضو سازمان ملل است که از تصویب این معاهده خودداری کرده است.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای این مساله عنوان کرده اند.عفو بین الملل اظهار کرده که

سنای آمریکا و آراء عمومی این کشور سوء برداشت هایی درباره این معاهده دارند.

گستره وسیعی از سازمان های مذهبی محافظه کار شامل ائتلاف مسیحی،شورای پژوهش خانواده و مرکز ملی آموزش خانگی مدتهاست با تصویب این کنوانسیون در آمریکا مخالفت کرده میگوید کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل اختیارات والدیت را تضعیف کرده و حاکمیت ملی و دولتی را تحلیل می برد.

گفتیم که در حال حاضر تمامی کشور های جهان به جز امریکا پیمان نامه حقوق کودکان سازمان ملل را پذیرفته و امضاء کرده اند

این کنوانسیون در زمان دولت ریگان و کلینتون پیش نویس آن به مجلس سنا برده شد ، اما هنوز به تصویب دو سوم از اکثریت نمایندگان مجلس سنا نرسیده است. این کنوانسیون در سال 1989 به حمایت از حقوق اساسی کودکان در همه جا تصویب شد.

193 کشور کنوانسیون حقوق کودک را پذیفته اند.اما آمریکا هنوز آن را نپذیرفته است.همه ادعاهای آنها ادله ای است که

ارائه می کنند و ممکن است با شواهد و قرائن سازگار نباشد.

آنها مدعی اند که استاندارد های جامعه آنها برتر از استاندارد های جهانی است و مدعی اند که نمیتوانند در رتبه پایین تری از کنوانسیون قرار گیرند.در واقع از یک موقیعت بالاتر به موقعیت پایین ترین قرار نمی روند.این سیاست استثناگرایانه سبب شده که آمرکا به خیلی از کنوانسیون ها نپیوندند و اروپایی ها به شدت به این رویکرد آمریکا معترض اند.

ضمن این که در بسیاری از ایالت های آمریکا کنوانسیون حقوق کودک کاملا رعایت می شود.ولی شماری دیگر خود را با ان وفق نداده اند.آمریکا خود را قدرت برتر می داند و رسانه های بزرگ را در دست دارد ، نفوذ فراوان در سازمان ملل دارد.بانی سازمان ملل است فلذا طبیعی است حقوق بشر را نقض کند و صدایش را در نیاورد و انعکاس نیابد.

اما از سویی نمی توان مدعی شد که موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا دیده نمی شود،

چون واقعا دیده می شود؛هم از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل و هم کمیته های تخصصی که در سازمان ملل وجود دارند،آن هم در چهارچوب نظارت کنوانسیون های جقوق بشری و هم گزارشگران حقوق بشر که موارد نقض را رصد و آن را اعلام میکنند و به سازمان ملل ارائه میکنند.

اما به آن صورتی که انتظار است محکوم شود و به شورای امنیت برود،در آن اندازه قطعا چنین چیزی وجود ندارد.

 

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.وکیل طلاق در مشهد 09152491040

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا