اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل دیهوکیل طلاق در مشهد

شرایط تقسیم ارث برای خواهر و برادر متوفی

پدر و مادر میتوانند قبل از مرگ ارثیه خود را تقسیم کنند ؟ - بهترین وکیل در مشهد - وکیل در مشهد

شرایط تقسیم ارث برای خواهر و برادر متوفی – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد 09152491040

اگر وارث متوفی، فقط یک خواهر باشد تمام ارث به او می‌رسد، همچنین اگر تنها برادر باشد، همه‌ی ارث سهم او خواهد شد و اگر چند برادر یا چند خواهر باشند، به طور مساوی بین آنان تقسیم می‌شود و اگر برادر و خواهر باشند به برادران دو برابر هر خواهر ارث خواهد رسید.

نفقه فرزند  - شرایط پرداخت نفقه فرزند چیست - بهترین وکیل در مشهد

نفقه فرزند

بنا بر ماده 1999 قانون مدني پرداخت و تامين نفقه فرزند به عهده پدر مي باشد در صورت فوت يا در صورتي که پدر توانايي پرداخت نفقه فرزندانش را نداشته باشد،
پرداخت نفقه فرزند بر عهده پدربزرگ پدري است حال اگر که پدربزرگ هم در قيد حيات نباشديا توانايي پرداخت نفقه نوه خويش را نداشته باشد، تامين هزينه هاي فرزند بر عهده مادر مي باشددر صورت عدم حيات مادر يا به دلايلي عدم توانايي در پرداخت نفقه فررزندش، به عهده مادربزرگ پدري يا مادربزرگ مادري خواهد بود. بنابراين نفقه فرزندان به ترتيب زير خواهد بود:
1)      پدر
2)       پدربزرگ پدري
3)      مادر
4)      مادر بزرگ پدري و هم مادربزرگ مادري و پدربزرگ مادري
ملاحظه مي فرمائيد که قانون به راحتي از نفقه فرزندان عبور نکرده است و تحت هر شرايطي شيوه هاي متفاوتي را جهت دريافت آن در نظر گرفته است.
 در قانون به اين مساله پرداخته شده است که در صورتي که پدر داراي توانايي براي پرداخت نفقه فرزندان خود باشد اما از پرداخت آن خودداري ورزد مي توان اين موضوع را از نظر قانوني پيگيري نمود وبه دادگاه شکايت نمود اگر پدر مالي دارد اين مال توسط دادگاه توقيف شده و در اختيار فرزندان قرار داده خواهد شد .

فرزندان تا چه سني استحقاق دريافت نفقه را دارند؟

در شرع و به صورت قانوني سن خاصي براي دريافت نفقه از جانب پدر مشخص نگرديده ,اما بنا به عرف درست تا زماني که فرزند به سطح درآمدي مطلوب نرست تا بتواند چرخ زندگي خود را بچرخاند و نيازهايش را تامين نمايد پدر وظيفه دارد نفقه او را پرداخت نمايد و از او نگه داري کند.
همانگونه که شاهد هستيم در صورتي که پدر کارمند دولت باشد تا زماني که دختر مجرد است و پسر در حال تحصيل مي باشد به پدر حق اولاد پرداخت مي گردد.
برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل در مشهد با ما در تماس باشید.
وکیل دیه در مشهدوکیل طلاق در مشهد – گروه وکلای دادگستری دادپلاس

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا